Чи потрібний ніс?

Іринка гралася зі своїми ляльками. Вона одягала їх в нові 
плаття і робила зачіски. «Загляну у зеркало. Як я виглядаю?» - сказала і попрямувала до зеркала. 
«Ой,очі як очі,рот як рот,а ніс-курносий. І для чого мені такий ніс? Він зовсім нічого не вміє,
крім як сидіти на моєму обличчі. Невже ти такий бездарний? Але все ж таки ти чомусь є.»- сказала Іринка
«Ой, придумала! Зараз візьму пришепку.»- підбігла до шухляди,взяла пришепку і прищепила свій курносий носик. «Ой-ой-ой! Я не можу дихати! Ти мені дійсно потрібний. Пробач,що я тебе образила. Носом я можу вдихати і видихати повітря. А коли я дихаю,я живу. Носом я відчуваю різні запахи. Від одних запахів дуже приємно,а від інших так погано,аж голова паморочиться. Ніс навчився носити окуляри. Без них іноді ну ніяк не обійтись.»
Ніс є у людей,тварин і птахів. Але у кожного він різний за формою,величиною,
кольором і виконує різні функції. 
Наприклад у нашої свинки
носик кумедний. Він кругленький ,як копійка, і називається п‘ятачок. Всюди вона тим носом пхається. Одного разу залізла на город і ,
майстерно шукаючи хробаків,
викопала кілька кущів картоплі. 
А тоді і картоплю з‘їла,
чавкаючи так,що аж піна з рота капала. Мама розгнівалась і 
загнала її в огорожу, де вона 
продовжувала рити землю час від часу похрюкуючи. Отже,
своїм носом-п‘ятачком свинка може не тільки дихати,а і шукати для себе поживу.

А у мого собаки Пушка ніс завжди мокрий і холодний. Коли мама готує м‘ясо, він піднімає голову і вдихає той запах. Я бачила в кіно як собаки за запахом можуть знайти людину,яка пропала. 
А прикордонні собаки можуть знайти заховані наркотики. 
Собачий ніс - молодець. Він допомогає людям.

У моєї киці Чорнушки ніс теж мокрий і холодний. Він дуже добре відчуває,де є м‘ясо. 
Одного разу мама залишила м‘ясо на столі. Вийшла з кімнати на кілька хвилин. А коли повернулась- м‘ясо пропало. Тільки невідомо чи Чорнушка сама впоралась,чи сусідський Рижик допоміг.

А вам відомо,що у деяких кротів є щупальця на носі? Вони для того,щоби шукати черв‘яків та іншу поживу. А ще виконують роль «бурильної машини»,хоча ,переритий кротам город,людям не дуже подобається.

А ще я читала,що в Індонезії знайшли жабку і назвали Піноккіо,бо її ніс наповнюється повітрям і надувається під час квакання.


А тваринка тапір свій ніс може загинати догори і рухати ним в боки. Ніс у нього схожий на дві трубочки і може тримати листки.

А ніс у слона - найсильніший у світі! Ним він дихає,п‘є воду,
подає їжу в рот. Коли слону гаряче,він набирає у ніс води і поливає себе. А ще може переносити великі колоди.

 І називається ніс у слона - хобот. 
Думаю,ви чули колись як дятел довбає дупло? Він своїм носом відчуває жучків та черв‘ячків під корою дерева і намагається їх витягати. Ніс у дятла твердий і гострий. Тільки таким носом можливо видовбати дупло.
     А ще тато мені розповідав про велику і небезпечну рибу - акулу-молот. Її ніс тягнеться вздовж рота. Ніздрі розміщені далеченько одна від одної,тому ця риба безпомилково визначає в якому напрямку здобич. І ніс у неї такий широкий,що ним акула може притискати здобич до поверхні. Самий широкий ніс у світі. Ним риба вловлює запах і навіть смак. 
Чи знаєте ви,що риби своїм носом не дихають,а тільки нюхають? Ним вони користуються,щоби знайти своїх друзів та відчувають наближення хижаків. Я бачила відео про те ,як у морі піднявся шторм. Рибку віднесло далеко. 
Коли шторм утих,вона повернулась «додому». Рибка
відчула запах тієї води,де жила раніше. 
Тепер я добре знаю,що ніс людям,тваринам,птахам і рибам ПОТРІБНИЙ. 
А ви зі мною згідні?









Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

40 віршиків. Геометричні фігури навколо нас.

Вірші про кольори.

21 ВІРШИК ПРО ОДЯГ ТА ВЗУТТЯ