Вірші про комахи:муха,бджола,світлячок,павук,сонечко,метелик,клопи,мурашка,хрущ,джміль,стрибунець,комар,жук колорадський



Муха і бджола

Муха бджолу зустріла
Та й невимовно зраділа:
«Доброго дня,родичко моя!»
«Тьфу! Яка я тобі рідня?
Не кажи ніколи отакі слова. 
Не родина я твоя.» - 
Огризнулася бджола. 
« Ні,ні,ні. Постривай. 
Біля мене тут ставай. 
Поговоримо про те,
Що в нас одинакове.
Голова,тулуб ,черевце,
Крила та шість лапок
У тебе є й у мене є.»
« Ніби схоже виглядаєм. 
Та роботу різну маєм. 
Я для людей нектар збираю. 
З нього мед виробляю. 
Віск умію зробити,
Прополіс дістати. 
Живу,щоб людям допомагати. 
Твоя черга розповісти,
Що умієш робити ти?»
Муха сиділа і мовчала. 
Про що розповісти вона не знала. 
               ***

Не люблять муху люди. 
Лазить вона всюди. 
Не знає і донині 
Правил гігієни. 
Полазить по гною
Й до хати летить. 
А летячи надоїдливо дзичить. 

Народження бджіл за цим посиланням:
Дивіться народження мухи за цим посиланням:
https://thekidshouldseethis.com/post/maggot-to-fly-transformation( якщо відкриється сторінка переадресування,натисніть на посилання знову)




Жучок-світлячок

Ой веселий я жучок. 
Я - жучок-світлячок. 
Ліхтаря тримаю. 
В сутінках літаю. 
Враз поляна засвітилась. 
Всюди вогники з‘явились. 
Хороводом закрутились. 
То це я із друзями 
Щиро веселились. 




Павучок-хрестовичок

От такий я павучок. 
Павучок-хрестовичок. 
Назву маю я таку,
Бо на спині хрест ношу. 
Без роботи не сиджу. 
Павутину я плету. 
За листки чіпаю. 
Так я мух хапаю. 
Якщо сонечко в саду,
Головою вниз вишу. 
А як вітер відчуваю,
Завжди у куток тікаю. 




Сонечко семикрапкове

Весняне сонечко пригріло. 
Семикрапкове сонечко розбудило. 
Розправило крильця і полетіло. 
На кущі трояну сіло. 
Цей жучок-хижачок попелиць з‘їдає,
Кущам трояндовим допомогає. 
На руку Настя його взяла. 
З усіх боків порозглядала. 
Привабливий жучок червоний. 
На ньому сім краплинок чорних. 
«Я маю сукню теж таку. 
На виступ вдягну в дитсадку.»

За цим посиланням дивіться про життєвий цикл сонечка-семикрапкового:







Капустянка. 

В мене крила біленькі.
На краях чорненькі.
Плямки чорні маю.
Гарно виглядаю. 
На капусті я живу. 
Страх капусту як люблю. 
Під листочок заховаюсь. 
Там яєчка відкладаю. 
Гріє сонце,пригріває,
Так яєчка вигріває. 
Ось і дітоньки мої
Гусені малюсінькі. 
Враз капусту поїдають ,
Лише дірочки лишають. 
Та ніяк я не збагну,
Що поганого роблю?
Там де я літаю,
Страх на люди наганяю. 

За цим посиланням дивіться:




Садові клопи-солдатики

Тільце чорне як вуглина. 
Чорно-червоні надкрила. 
Колоніями проживають. 
Соки рослинні випивають. 
Насіння липи поїдають. 
Дрібних комашок полюбляють. 
Взимку під листя сухе залізають. 
Так от дружно і живуть 
Клопи-солдатики в саду. 




Мурашка Ені
              ***
Мурашка Ені сильною була. 
Надумала мурашник будувати сама. 
Для будинку місце вибирала. 
То тут,то там зазирала. 
Нарешті одного дня
Місце під ялиною знайшла. 
Самій виявилось не під силу,
Тому і друзів запросила. 
Притягали гілочки ,
Хвою і шматочки кори. 
Зверху свою хатинку 
Густо хвоїнками вкрили. 
Ще і глиною закріпили. 
Тепер проливні дощі
Мурашнику не страшні. 
                 ***
Настала,настала зима. 
Мурашка Ені спати пішла. 
Спала ,спала,сни переглядала. 
Повіяло весняне тепло. 
Все навкруги ожило. 
Весна у мурашник зазирнула. 
Від сну до життя мурах повернула. 
З друзями тут Ені жила.  
В хатині їхній холоднеча була. 
Проблема настала,
Як принести тепла?
Всі вийшли на сонце. 
Погрілись довгенько. 
А потім шусть у мурашник швиденько. 
Ось так мурашки змогли 
Тепло у мурашник принести
                     ***
Ені робочою мурашкою була,
Невтомно працювала. 
Для хворих та личинок 
Їду заготовляла. 
Друзів своїх зібрала. 
На полювання почемчикувала. 
Далеченько від мурашника відійшли
Та повертатися знали куди. 
У кожної мурашки 
Є особливий «крокомір». 
Відстань виміряє. 
Повернутися в мурашник помогає. 
Мурашині вусики запахи відчувають. 
Аромат свого мурашника пам‘ятають. 
Тому до чужого не завертають. 



Хрущ 

Хрущ травневий прилетів. 
На мою черешню сів. 
- Що там поробляєш?
- Цвіт черешні поїдаю. 
- Геть-но звідси! Відлітай!
  Цвіт черешні не чіпай. 


Джміль

Пробудився джміль раненько. 
Крила та вуса почистив швиденько. 
Пора відлітати нектару шукати. 
Луг кульбабами покрився. Красота. 
Для джмеля поляна медова. 
Сів легенько на квітки. 
Пилку й нектару набрав на лапки. 
Ледве бідолаха злетів. 
До нірки своєї відлетів. 
Джмелі під землею проживають. 
Там свої гнізда ладнають. 



Коник- стрибунець

Я зелений молодець 
Славний коник-стрибунець
У траві живу. Я її люблю. 
І комах я полюбляю. 
Гусінь смачно поїдаю. 
Крильцями люблю кивати. 
Так навчився я співати. 
Й часто дуже на лужку 
Пісеньку свою веду. 



Комар

У віконце вечерком 
Залетів комар тайком. 
Спати нам він заважає. 
Тонким писком докучає. 
Ще і боляче кусає. 
Кров солодку випиває. 
З злості я піднявся 
І за ним ганявся. 
Як газетою махнув. 
Там комарик і заснув. 
Вічним сном. 

Життєвий цикл комара дивіться за цим посиланням:



Жук колорадський

Жуків колорадських на городі багато. 
Сотні. Тисячі. І не зрахувати. 
Картоплю жеруть. 
Яйця на листочки кладуть. 
Сім днів пройде 
Вже нова компанія є. 
Баклажани знайшли 
Та залізли туди. 
Галас помідори підняли:
« Не пускайте їх сюди. 
Бо з‘їдять нас залюбки
Ненажерливі жуки.»

Життєвий цикл колорадського жука дивіться за цим посиланням:

Більше віршів читайте за цим посиланням:



Вдячні щиро всім читачам!!!




Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

40 віршиків. Геометричні фігури навколо нас.

Вірші про кольори.

21 ВІРШИК ПРО ОДЯГ ТА ВЗУТТЯ