Зозуля і Дятел


У гарному зеленому лісі
Серед різних птахів
І Зозуля жила,
Не вила свого гнізда,
Дітей своїх не годувала,
Безтурботно літала. 
Старий Дятел
Уже не міг працювати,
Вирішив Зозулю научати:
« Чи не соромно тобі,
Пишній пані,
Сидіти на чужому паркані?
Залітати до чужого гнізда?
Відкладати своє яйце туда?»
« Я не вмію вити гнізда. 
Для цього в мене потреби нема
Ти ,Дятле,мого життя 
Не знаєш. 
А мене поучаєш.
На гілку біля мене сідай,
Розповідь мою запам‘ятай.»-
Дятлові відповіла 
І розмову з ним повела. 
« Ти маєш про це знати. 
Кожного дня я не можу
Яйце відкладати. 
А наступного 3-4 дні
Треба чекати. 
За літо 20 яєць 
Можу відкладати. 
Але ж як їх вигрівати?
Добре подумай. 
Хіба 20 пташенят 
Я зможу прогодувати?
Тому так вирішила сама,
Підкинути яйце 
До чужого гнізда. 
Яєчка в гнізді мусять бути 
Подібні на мої. 
У Вільшанок яєчко я з‘їм,
А своє покладу їм. 
Пташина нічого не зрозуміє. 
Свої яєчка і моє гріє. 
Першим вилупиться 
Моє пташеня. 
Вона і годує моє дитя.
Зозуленя крильця розправляє,
Під інші яєчка підкладає,
На свою спину їх штовхає,
А далі, упершись лапками 
І крильцями в гніздо,
Їх викидає. 
Моє пташеня виростає,
Сил набирає. 
А пташина не знає,
Що нахлібника має. 
І приносить йому комах
150-200 разів підряд.»-
Зозуля сказала. 
На наступне питання чекала. 
Дятел подумав і запитав:
« Я не знаю,як ти живеш?
Гнізда свого ти не в‘єш. 
На яйцях своїх не сидиш. 
Співати діток своїх не вчиш. 
Так безтурботно живеш?»
Я можу тобі розказати:
« Діток не навчаю співати,
Тому,що сама не вмію кувати. 
Це партнер мій співак,
Кукувати пісню мастак. 
Зате я сто гусениць на годину
Можу з‘їдати. 
Від шкідників ліси захищати.»
« Добре подумай,
Яка ж ти мати,
Що твої зозулята
Виростають сиротята?» - 
Крилами Дятел змахнув 
І у ліс майнув. 
А Зозуля рота розкрила,
Так нічого і не зрозуміла. 
Такі мами бувають 
Не тільки у пташок. 
Деколи бувають і у діток. 





Відео: Птахи-паразити.Зозулі

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

40 віршиків. Геометричні фігури навколо нас.

Вірші про кольори.

21 ВІРШИК ПРО ОДЯГ ТА ВЗУТТЯ